USA trip, wycieczka po usa, stany zjednoczone, wyprawa do usa, zwiedzanie usa, wiza turystyczna, zdjęcia, przewodniki, bilety, samolot, wypożycz samochód, wypożyczalnia

Kto nas odwiedził?
RSS

Kanion Antylopy i Dolina Monumentów

11 lip

Trasa - 11 lipiec

Nocowaliśmy nad Lake Powell. Co prawda mieliśmy zarezerwowane pole namiotowe, ale ponieważ przyjechaliśmy późno w nocy to nie byliśmy w stanie go zlokalizować. Tak więc mieliśmy powtórkę z rozrywki i spaliśmy w samochodzie.
Obudziliśmy się i co ujrzeliśmy?… Otóż naszym oczom ukazało się jezioro Powell, którego w nocy nie dostrzegliśmy, a którego widok nas powalił… Tak więc zrobiliśmy sobie krótki spacer nad jezioro, zjedliśmy śniadanie, a następnie poranna toaleta z prysznicem włącznie… i PRANIE!!! Wypraliśmy nasze brudy, co trochę zajęło nam czasu, po czym zapakowaliśmy autko i pojechaliśmy do miasta Page gdzie czekały na nas kolejne atrakcje.
Pierwszą z nich był Kanion Antylopy, na który najpierw zakupiliśmy bilety i jak się okazało musieliśmy czekać na swoją kolej ponad godzinę, gdyż nadgorliwie w pośpiechu przesunęliśmy zegarek do przodu. W międzyczasie pojechaliśmy na punkt widokowy Horseshoe Bend, gdzie tylko odważni podeszli bliżej krawędzi tego wysokiego na ponad 300 merów zakola rzeki Colorado.

Gdy przyszła wreszcie odpowiednia pora podjechaliśmy na parking Antelope Canyon i dołączyliśmy do reszty oczekujących na swoją kolej turystów. Indianie z plemienia Navajo, którzy mieli nas oprowadzać po kanionie wesoło między sobą rozmawiali w dialekcie dla nikogo nieznanym wplatając co krok angielskie zwroty. Jak na prawdziwych amerykanów przystało Indianie Ci również byli słusznych rozmiarów. W ogóle nie byli podobni do swych rodzimych przodków.
Nagle jedna kobieta zaczęła krzyczeć i w ciągu kilku sekund przydzieliła nas do odpowiednich wozów i przewodników. My wraz z piątką francuzów trafiliśmy na pakę starszej wiekiem i bardzo sympatycznej Rosie. Do samego kanionu jechaliśmy około 10 minut, ale po drodze atrakcji nie brakowało. Podczas przejazdu cały czas nieźle bujało we wszystkie strony, a w pewnym momencie rozszalała się nawet mała burza piaskowa.

Trasa - 11 lipiec

Zeskakujemy z pickup’a i wchodzimy między skały. Kanion był niesamowity, brakuje słów by go opisać, na szczęście poniżej zamieściłem kilka zdjęć z tego przepięknego miejsca. Światło padając na skały wyrzeźbione jak dzieła sztuki tworzyło niesamowity efekt. Oprócz naszej kilkuosobowej ekipy po kanionie wałęsało się jeszcze kilka innych równie licznych grup, tak więc uchwycenie w kadrze aparatu tylko i wyłącznie naszej piątki graniczyło niemalże z cudem. Rosie na szczęście pomagała nam wykonać najlepsze ujęcia, łącznie z tym, iż kładła się z naszymi aparatami plecami na piasku. Po półtorej godziny wróciliśmy na parking skąd wyruszyliśmy i udaliśmy się na obiad do Denny’s, a następnie zrobiliśmy zakupy w Wallmarcie.

Zaraz po zakupach wyruszyliśmy w dalszą trasę w kierunku Monument Valley, tak by zdążyć przed zachodem słońca. Udało się. Przybyliśmy na miejsce na dosłownie kilkanaście minut przed zachodem. Popstrykaliśmy kilka fotek, posiedzieliśmy na kamieniu z widokiem na całą dolinę i niestety musieliśmy ruszać dalej. Zatrzymaliśmy się również na chwilę w miejscu, w którym kręcono scenę z filmu “Forrest Gump”, w której to tytułowy bohater przerywa swój bieg.

Scena z filmu Forrest Gump

Po kilku kolejnych godzinach jazdy dojechaliśmy do Moab – miasta położonego zaraz niedaleko Arches National Park – skąd jutro rozpoczniemy dalsze wycieczki. Tutaj też znaleźliśmy kemping gdzie po raz pierwszy wreszcie udało nam się rozbić namiot. Na zakończenie dnia wypiliśmy po szklaneczce Whiskey przy świeczce i obejrzeliśmy kilka odcinków serialu “Przyjaciele”.

Pozdrawiam,
Szymon

Wschód słońca nad jeziorem PowellJeszcze jedno ujecie Lake PowellPlaża na Lake PowellW drodze na Horseshoe BendHorseshoe BendHorseshoe BendHorseshoe BendSan zdobywa skałyAntelope CanyonAntelope CanyonAntelope CanyonAntelope CanyonAntelope CanyonAntelope CanyonAntelope CanyonI wszyscy machamyA teraz skaczemyNa Jeepa i bumpy rideW drodze do Monument ValleyWitamy cię UtahMonument ValleyMonument ValleyCzesio Podróżnik FOTA nr 5Monument ValleyMonument ValleyMonument ValleyMonument ValleyMonument ValleyMonument ValleyMonument ValleyMonument ValleyMonument ValleyUSA TRIP